[O1] zamarzłem czy coś gorzej???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Casper
    Rider
    S_OCP Member
    • 2008
    • 649
    • Audi

    #26
    dobra poszukałem i znalazłem, zawór ten co jest na filtrze paliwa jest to tzw. "podgrzewacz" odpowiedzialny za podgrzewanie paliwa w filtrze jeżeli temp. jest za niska, zamierzam zastosować tzw. zawór zwrotny z pompką na doprowadzeniu paliwa, nie pozwoli on na powrót paliwa do baku i w razie co można dopompować paliwa do pompy jeżeli jest problem z odpaleniem

    "smok" rozbiorę i pozbędę się zaworu w króćcu "V" żeby wyeliminować objaw pęcherzyków powietrza w przewodach paliwowych

    dodatkowo zaleje do pełna + litr denatury i zobaczymy czy jutro odpalę, zapowiadają u mnie około -25 stopni

    przede wszystkim chcę nie mieć problemów z opaleniem, oraz wyeliminować objaw taki, że po zimniejszej nocy (od 0 stopni) muszę długo kręcić (ok. 20-40s) zanim załapie silnik

    zanim ktoś zacznie pisać o kątach wtrysku, są OK, DGW ustawiał w listopadzie i od tamtej pory nic przy rozrządzie nie było tykane, dam znać jakie efekty jutro rano jeżeli uda mi się wszystko co zaplanowałem dzisiaj zrobić, bo do 16 praca, a będę to wszystko na parkingu robił bo garażu niestety brak...
    Była 1.9 TDI AHF Elegance
    190KM/395Nm

    Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
    277KM/561Nm

    Perfect Service by DGW

    Komentarz

    • zbn
      Classic
      • 2009
      • 16

      #27
      Witam, mam identyczny problem-jakbym sam pisał słowa powyżej. Oct 1 98' AHF slx. Przed wigilią(-8st). C odpaliłem i odśnieżam, po ok. minucie silnik gaśnie-oho pomyślałem, nie jest dobrze. I miałem rację, nie odpalił aż do odwilży 2 dni później. Przez miesiąc temperatury do max. -6 i wszystko ok. W środę wsiadam po pracy (-9st.) odpalam i jadę; po kilometrze silnik sam gaśnie i już wiedziałem, że dalej nigdzie nie pojadę.

      Podobny objaw w przewodzie paliwowym pomiędzy pompą a filtrem paliwa-duże bąble powietrza. Mechanik twierdzi, że nie powinno ich być i że pompa się zapowietrza, ale nie wie jak je zlikwidować. Paliwo tankowane na auchan. Brak konkretnego pomysłu jak usunąć problem. Myślę nad wymianą całego przewodu od baku, może jest porowaty. Gdy coś ustalę poinformuję.

      Komentarz

      • tryton
        Elegance
        • 2008
        • 935

        #28
        co do bąbla powietrza w przewodzie to zdania są podzielone ja tam bąbelka mam i nie mam problemu z paleniem

        Komentarz

        • Casper
          Rider
          S_OCP Member
          • 2008
          • 649
          • Audi

          #29
          zbn, jedyny słuszny i prawidłowy sposób na bąble powietrza w paliwie jaki znalazłem to:
          Kod:
          http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=68872
          dodatkowo popraw zaciski na przewodach przy filtrze, żeby mieć pewność, że są szczelne, oraz możesz sprawdzić/wymienić uszczelkę na "podgrzewaczu"

          wracając do mojego przypadku wczoraj po pracy odpaliłem autko po baaaaaardzo długich męczarniach i wielokrotnym kręceniu (musiałem się wspomóc kablami i drugim autem bo aku by tyle nie wytrzymał), rozgrzałem porządnie auto, przegoniłem, zalałem full + naftalina (czy jak to tam się nazywa) myśląc, że to tylko problem z paliwem, dzisiaj rano -23 grzanie świec 3x kręcenie po 10-15s po 15 min się poddałem nie odpaliła, wsiadłem do astry 1.4 i cyk za pierwszym rozruchem pojechałem do pracy.
          dzisiaj biorę się za montaż zaworu zwrotnego z pomką + filtr paliwa nowy, ale najpierw jeszcze sprawdzę bezpiecznik świec w pudełku aku, żeby mieć pewność, że dostają na 100% zasilanie, jutro rano kolejna próba i zdam relacje czy odpaliła
          Była 1.9 TDI AHF Elegance
          190KM/395Nm

          Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
          277KM/561Nm

          Perfect Service by DGW

          Komentarz

          • MaRciN_Sk7
            Classic
            • 2008
            • 23

            #30
            Witam
            Mam podobny problem, tylko że moje autko odpala ciężko i można powiedzieć, że jeździ, a mianowicie problem polega na tym, auto przyśpiesza normalnie, do pewnego momentu i zaczyna sie dusic i automatycznie hamuje na początku zaczynało się to przy jakiś 4 tyś, a teraz ledwo minie 2 tyś i koniec jazdy. czasem zgaśnie i już nie zapali filtr zmieniony, przewody sprawdzone czy nie mają żadnego wycieku, bąbelki powietrza widać w wężyku, jak jest na luzie to wkręca się normalnie na obroty, a gdy się jedzie to go muli i da się tylko jechać na niskich obrotach, turbinę tez sprawdzałem i jest dobra, także gdzie szukać przyczyny :?:
            Wszędzie dobrze, ale w Octavii Najlepiej !

            Skoda Octavia Combi 2000 r. 1.9 TDI ... km

            Komentarz

            • Deco
              Rider
              • 2008
              • 612

              #31
              Mi też się zapowietrza układ, wymieniłem smoka w baku ale nie jestem przekonany, że to była jego wina. Myślę, że winne chyba są nieszczelne przewody paliwowe, które przy dużych mrozach gdy stają się sztywne i łapią lewe powietrze. Na razie czekam do czwartku na odwilż. Filtr paliwa wymieniłem tej zimy już 2 razy. Przy wymianie smoka w temp. -14 st. paliwo było płynne więc wiem, że to na pewno nie jest wina paliwa.

              Komentarz

              • Casper
                Rider
                S_OCP Member
                • 2008
                • 649
                • Audi

                #32
                no dobra nie trzeba czekać do rana, znalazłem problem u mnie, mianowicie bezpiecznik 50A był walnięty, co ciekawe nie ten od świec, tylko drugi, który jest opisany jako "elektroniczne urządzenie sterujące silnikiem", walnięty jest też 40A bezpiecznik nr.3 czyli od drugiego wentylatora chłodnicy, wymieniłem 50-tke 2x zagrzałem świece i odpalił na dotyk bez najmniejszych problemów, filtr nadal ten sam, zaworu zwrotnego nie założyłem, pytanie teraz czemu bezpieczniki walnęły :?:
                prawdziwy test będzie rano, dzisiaj ma być najmroźniejsza noc, dam znać czy odpalił :szeroki_usmiech
                Była 1.9 TDI AHF Elegance
                190KM/395Nm

                Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
                277KM/561Nm

                Perfect Service by DGW

                Komentarz

                • Deco
                  Rider
                  • 2008
                  • 612

                  #33
                  Casper, Piszesz o tych bezpiecznikach, które są na akumulatorze??

                  Komentarz

                  • Casper
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 649
                    • Audi

                    #34
                    Deco, dokładnie tak

                    dzisiaj rano 2x grzanie świec i odpaliła na dotyk przy -26, czyli problem rozwiązany
                    Była 1.9 TDI AHF Elegance
                    190KM/395Nm

                    Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
                    277KM/561Nm

                    Perfect Service by DGW

                    Komentarz

                    • robertobadzio
                      Rider
                      • 2008
                      • 746

                      #35
                      witam
                      u mnie podobny problem.mnie nie bylo w sobote bo bylem w szkole ale zona rano zapalila,jezdzila przez dzien a wieczorkiem przejechala okolo700m i koniec.
                      wczoraj wrocilem ze szkoly;przewody puste,zalalem filtr po dluzszym kreceni zapalil i tak 3 razy czyli paliwo nie dochodzi i na wczoraj dalem sobie spokoj bo juz pozno i zimno.dzis stoi w zimnym garazu na kanale a od spodu grzejnik olejowy,po powrocie z pracy biore opalarke w dlon i bede ogrzewal przewody pod spodem.
                      ponadto od jakiegos czasu mam inny problem ktory tez byl powyzej poruszony
                      spadek mocy,brak ciagu zgasniecie silnika najpierw przy okolo 4 tys/obr pozniej juz coraz bardziej przy nizszych obrotach,przy emeryckiej jezdzie do max2 tys obr wsio oki,co to moze byc bo na ten problem nie bylo powyzej odpowiedzi.czy te objawy moga byc polaczone ze soba??
                      http://www.optykrudaslaska.pl/

                      Komentarz

                      • Esdes
                        Drive
                        • 2009
                        • 70

                        #36
                        Woda w paliwie nie jest tak prosta do odmarźnięcia teraz. Pamietajmy że uszlachetniacze działają wtedy gdy zastosujemy je przed mrozami a nie w ich trakcie. Najlepszym rozwiązaniem jest dolać do pełna z uszlachetniaczem, rozgrzac auto i poprostu przedmuchać tą zamarzniętą wodę w rozgrzanym garażu. Zobaczmy czy filtr paliwa nie jest oklejony taką gęstą mazią. Jesli jest - wymiana filtra jest konieczna. Kiedys miałem coś takiego w Merolku że po mrozach i problemem z paliwem i wodą w nim, po przejściu mrozów silnik dalej szarpał choć można było jechać. Na wolnych obrotach cykał ale gdy zaczeliśmy jechać po 500 metrach szrpał, tak z kilometr i wszystko wracało do normy. Czyli filtr sie nagrzał ale ta maź na nim pozostawała co hamowało dopływ paliwa.
                        Zawsze szanuję ulicę i ludzi z niej.

                        Komentarz

                        • Casper
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 649
                          • Audi

                          #37
                          robertobadzio, bez podłączenia VAGa to jak wróżenie z fusów, można domniemywać złej jakości paliwo, zapchany filtr paliwa, wtryski, pompa wtryskowa, najlepiej podpiąć autko pod kompa zobaczyć co wypluje
                          Była 1.9 TDI AHF Elegance
                          190KM/395Nm

                          Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
                          277KM/561Nm

                          Perfect Service by DGW

                          Komentarz

                          • MaRciN_Sk7
                            Classic
                            • 2008
                            • 23

                            #38
                            Przewody i smok wyczyszczony, filtr zmieniony, bąbelków powietrza w przewodzie idącym od filtra jest strasznie duzo, takze to bedzie pompa czy co? Auto jezdzi tylko na niskich obrotach, tak do 3 tyś/ obr to jest max
                            Wszędzie dobrze, ale w Octavii Najlepiej !

                            Skoda Octavia Combi 2000 r. 1.9 TDI ... km

                            Komentarz

                            • Esdes
                              Drive
                              • 2009
                              • 70

                              #39
                              Jak ktoś woli z byle czym biec na Vag i sprawdzać to niech leci. To nie jest sposób na rozwiązywanie problemów a jedynie ostateczność moim zdaniem. Każde podpięcie na Vag kosztuje. Znam kolege który pracuje w Fordzie i jak nieraz opowiada z czym ludzie przyjeżdżają podpinac się pod komp to ręce opadają. Najlepsze jest to że nieraz wystarczy dmuchnąć w uszczelkę by wszystko było OK, a ludzie płacą jakby awaria była nie do zrobienia. Pojedziesz na Vag tam ktos powie że pompa bo paliwo nie idzie wymienisz pompę a okaże się że wystarczyło przepchać palcem szlauf. Jak są oznaki zgęstniałego paliwa to nie szukamy problemu gdzie indziej! Mamy problem w paliwe a chcemy wymieniać pompę moim zdaniem. A Vag? Zawsze im ufacie? Bo ja nie do końca.
                              Zawsze szanuję ulicę i ludzi z niej.

                              Komentarz

                              • Casper
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2008
                                • 649
                                • Audi

                                #40
                                Esdes, nie mówię, że ma jechać do serwisu odrazu, jak ma jakiegoś znajomego, albo kogoś z OCP w okolicy z VAGiem to warto sprawdzić, nie zawsze wskaże co jest problemem ale może naprowadzić + można sprawdzić wartości jakie pokazuje silnik i zrobić logi dynamiczne a to już bardzo dużo mówi

                                przykład mój, komp wywalił błąd "01177 - Komputer sterujący silnikiem 64-10 - Aktualnie nie można sprawdzić - Sporadyczny" 10 min. temu skojarzyłem, że bezpiecznik który mi walnął jest dokładnie za to odpowiedzialny, a przez to mi świec nie grzała
                                Była 1.9 TDI AHF Elegance
                                190KM/395Nm

                                Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
                                277KM/561Nm

                                Perfect Service by DGW

                                Komentarz

                                • robertobadzio
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 746

                                  #41
                                  godz temu wrocilem z garazu
                                  jak narazie wsio oki
                                  odpiolem przewody przy filtrze i skoku,przepchalem pompka do pomp materaca
                                  wym zaworek na f.paliwa
                                  odpowietrzylem na pompie
                                  zalalem do pelna ON+jakis preparat do On- nie pamietam jaki
                                  tydz temu wymienilem wszystkie filtry i olej
                                  przegonilem ja i nawet przy obrotach ponad 4tys bylo oki
                                  jutro pojade do pracy autostrada wiec przegonie ja na maxa ,zobaczymy co bedzie i zdam relacje
                                  aha- wczesniej przez 8 godz pod autem stal grzejnik olejowy tez zapewne pomogl.
                                  powodzenia wszystkim
                                  do jutra

                                  [ Dodano: Pon 25 Sty, 10 20:30 ]
                                  smoku a nie skopu-literowka:P
                                  http://www.optykrudaslaska.pl/

                                  Komentarz

                                  • Casper
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2008
                                    • 649
                                    • Audi

                                    #42
                                    robertobadzio, czyli moje pierwsze podejrzenie prawdopodobnie było główną przyczyną, złej jakości paliwo :szeroki_usmiech
                                    Była 1.9 TDI AHF Elegance
                                    190KM/395Nm

                                    Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
                                    277KM/561Nm

                                    Perfect Service by DGW

                                    Komentarz

                                    • zbn
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 16

                                      #43
                                      Casper
                                      Wezmę pod uwagę Twoje sugestie co do bezpieczników...ale żeby taka kumulacja? Hmm. Tymczasem umówiłem się na czwartek z "grubszym" specem , zobaczymy co stwierdzi. :?:

                                      Przy okazji,
                                      jakiej firmy i za ile kupujecie filtr paliwa?

                                      Komentarz

                                      • Casper
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 649
                                        • Audi

                                        #44
                                        zbn, bezpieczniki nie mają nic do bąbli powietrza o których pisałeś, moja nie gasła już po odpaleniu, ale sprawdzić nie zaszkodzi

                                        ja kupuje filtr MANN'a za około 90zł
                                        Była 1.9 TDI AHF Elegance
                                        190KM/395Nm

                                        Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
                                        277KM/561Nm

                                        Perfect Service by DGW

                                        Komentarz

                                        • kbjanek
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 381

                                          #45
                                          no i mnie tez trafilo,
                                          kupilem skode w sierpniu i nie bylo najmniejszego problemu az do niedzieli,
                                          ide do auta przekrecam kluczyk zapalaja sie lampki - po chwili gasna, przekrecam dalej i raz zakreca rozrusznik i gasna wszystkie lampki z wyjatkiem aku, po chwili restartuje sie komp (zerowanie godziny i przebiegu) i zapalaja sie lampki, ale teraz juz pala sie na stale: abs, esr, kierownica, aku i cos jeszcze. oczywiscie auto nie odpala. paliwo leje na shellu vpower diesel. auto mialo przeglad niecale 10 tysi temu). nie mam mozliwosci doturlania go do ogrzewanego garazu ani 500 metrowego kabla do farelki. od czego zaczac zeby octavie postawic na nogi? wydaje mi sie zee to nie aku bo swiatla sa, radio lazi itd

                                          Komentarz

                                          • robertobadzio
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 746

                                            #46
                                            Casper, nie sadze zeby bylo to paliwo BP ultimate,no chyba ze...
                                            http://www.optykrudaslaska.pl/

                                            Komentarz

                                            • Casper
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2008
                                              • 649
                                              • Audi

                                              #47
                                              kbjanek, podłącz na kable aku od innego auta i zobacz czy odpali, jak tak to raczej wina aku, jak nie to trzeba szukać

                                              robertobadzio, nigdy nie mów nigdy, skoro filtr nowy to albo paliwo, albo ew. zapowietrzony układ był, a może miałeś cofkę paliwa
                                              Była 1.9 TDI AHF Elegance
                                              190KM/395Nm

                                              Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
                                              277KM/561Nm

                                              Perfect Service by DGW

                                              Komentarz

                                              • robertobadzio
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 746

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Casper
                                                [
                                                robertobadzio, nigdy nie mów nigdy, skoro filtr nowy to albo paliwo, albo ew. zapowietrzony układ był, a może miałeś cofkę paliwa
                                                jednorazowa cofka?

                                                [ Dodano: Pon 25 Sty, 10 22:20 ]
                                                podejrzewam ze przewody przy baku zamarzly
                                                na szczescie to byla ostatnia w najblizszym czasie taka zimna noc: :wink:

                                                [ Dodano: Wto 26 Sty, 10 10:59 ]
                                                witam
                                                dzis rano autko zapalilo na dotyk,w drodze do pracy przegonilem octe i nie zmulilo jej ani raz-cuda jakies bo tak na dobra sprawe to niczego konkret nie zrobilem.mam nadzieje ze posostali tez nie mieli klopotow.pzdr.
                                                http://www.optykrudaslaska.pl/

                                                Komentarz

                                                • kbjanek
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 381

                                                  #49
                                                  Casper,
                                                  ni cholery, ani aku od ojca, ani maszynka do ozywiania aku nei pomogly,
                                                  auto juz czeka u bednarka na lepsze czasy,
                                                  maja jutro zobaczyc co i jak i dlaczego

                                                  wyjasnilo sie akumulator trzymal ponizej 25%
                                                  wiec wymiana na nowy

                                                  Komentarz

                                                  • Deco
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 612

                                                    #50
                                                    No i u mnie się wyjaśniło co dolega mojej skodzince. Zapchany przewód paliwowy. Wydmuchałem całe paliwo z przewodu dmucham dalej a tu lipa - zapchany praktycznie całkowicie. Macie jakiś pomysł jak to przepchać?? Tak się zastanawiam nad kupnem jakiegoś kabla w miarę elastycznego - tylko nie wiem jaka jest średnica w tych przewodach.

                                                    EDIT już wiem ma 8 mm średnicy wew. Jutro będe go przetykał kablem o średnicy 5 mm i zobaczymy czy dam radę

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...